Coca‑Cola gaat voor magische kerstervaring en steun voor de Voedselbanken. Kerstchalet op Winterpret biedt interactieve vlucht boven Brussel.

Brussel, 2 december – Kerstmis draait om samen zijn en delen, maar in Europa voelt meer dan een derde (35%) van de mensen zich eenzaam. Coca‑Cola nodigt daarom de bezoekers van Winterpret in Brussel uit om te ervaren dat ‘Anyone can be Santa’. In de Coca‑Cola kerstchalet op het Brouckèreplein kunnen ze een virtuele vlucht boven Brussel maken. Een interactieve ervaring die uitnodigt om verbinding te maken en warmte te delen. Bezoekers kunnen ook een donatie doen aan de Voedselbanken en zo helpen een kerstmaaltijd te bezorgen voor iemand in nood.
   
Anyone can be Santa: interactieve ervaring op Winterpret

Coca‑Cola staat synoniem met de magie van Kerstmis. En daarin wil het merk dit jaar nog een stap verder gaan. Het nodigt bezoekers van Winterpret uit voor een interactieve ervaring in de kerstchalet van Coca‑Cola aan het De Brouckèreplein. Tijdens een verrassende vlucht boven Brussel kunnen bezoekers de Kerstman virtueel een handje helpen om zoveel mogelijk mensen in Brussel een warme kerst te bezorgen.

Met de 'Anyone can be Santa'-campagne wil Coca‑Cola meer doen dan alleen feestvreugde verspreiden. Het is een oproep tot solidariteit en een statement tegen sociale uitsluiting en eenzaamheid, die tijdens de feestdagen extra voelbaar zijn. Iedereen kan een positief verschil maken, hoe klein de daad ook. Een donatie aan de Voedselbanken via de QR-code in de Coca‑Cola chalet is zo'n daad die de 'innerlijke Santa' in iedereen kan aanwakkeren. De soundtrack van de campagne, een cover van ‘Anyone can be Santa’ door de Britse singer-songwriter Celeste, onderstreept deze boodschap van hoop en verbondenheid.
  
Een warmere Kerst dankzij steun aan de Belgische Voedselbanken 

Coca‑Cola steunt de Belgische Federatie van Voedselbanken het hele jaar door met productdonaties, omdat hun werk van onschatbare waarde is. Ze bieden essentiële hulp aan duizenden mensen in nood, bestrijden voedselverspilling en brengen hoop en solidariteit in de samenleving.

Tijdens de feestdagen versterkt Coca‑Cola deze samenwerking met een extra donatie voor maaltijden. Daarnaast organiseren medewerkers een hartverwarmend kerstdiner voor mensen die beroep doen op de voedselbanken Tabita en Curegem. Coca‑Cola gelooft in de kracht van Kerstmis om mensen samen te brengen en een positieve impact te hebben op de gemeenschap.

"Met de 'Anyone can be Santa' campagne willen we als merk een verbindende boodschap uitdragen, zodat iedereen de magie van Kerstmis kan ervaren," zegt Nicholas Courant, Communication Director bij Coca‑Cola in Belgium. "De Voedselbanken spelen een cruciale rol in het bieden van een warme Kerst voor degenen die het moeilijk hebben, en verdienen daarom alle steun."

"Het is voor ons van cruciaal belang om de handen in elkaar te slaan en mensen in moeilijke situaties te ondersteunen. Initiatieven zoals het kerstdiner en de schenking van maaltijden helpen ons om samen een verschil te maken voor degenen die het het hardst nodig hebben, vooral tijdens de feestdagen wanneer de druk op kwetsbare gezinnen het grootst is", aldus Marc Mertens, afgevaardigde bestuurder van Belgische Federatie van Voedselbanken.

 
De Coca‑Cola chalet staat op Winterpret van 29 november tot 5 januari. Beleef deze magische én solidaire ervaring dagelijks van 12u tot 22u (buiten op 24 en 31 december 2024 en 5 januari 2025, dan sluit de chalet om 18u).

Wil je ook bijdragen? Doneer vandaag en help meteen ook anderen in nood!

 

terug naar overzicht

Hou je ervan om mensen te helpen? Ben je sociaal en meevoelend? Steek je graag de handen uit de mouwen en wil je net als wij honger en voedselverlies de wereld uit helpen? Laat dan zeker van je horen!

Ontdek de vacatures van de Regionale Voedselbanken

Van logistiek en bevoorrading tot administratie en communicatie: de Regionale Voedselbanken zijn steeds op zoek naar gemotiveerde vrijwilligers. Kan je je minstens 1 dag per week vrijmaken? Van harte welkom!

Word vrijwilliger bij een vereniging in je buurt

De Voedselbanken tellen meer dan 600 lokale aangesloten verenigingen. Zij bezorgen het ingezamelde voedsel gratis aan mensen in nood, en bieden hun daarbij ook een luisterend oor. Help je mee? 

 

 

Elke bijdrage, hoe klein ook, maakt een verschil. Wist je dat je met 25 euro maar liefst 174 maaltijden op tafel brengt?

EENMALIGE GIFT

Voor elke gift van 40 euro of meer ontvang je een fiscaal voordeel van 45%. Een  gift van 40 euro kost je dus maar 22 euro.

MAANDELIJKSE GIFT

Met periodieke steun bereiken we samen een groter doel.

LEGATEN

Met een legaat beteken je ook na je levenseinde veel voor mensen in nood.

START ZELF EEN FONDSENWERVINGSACTIE VIA FACEBOOK

Jouw fondsenwervingsactie geeft kwetsbare mensen een duwtje in de rug.